Day 20-35 (25 photos)

Click photos to enlarge. 写真クリックすると、拡大表示されます。

IMG_6809sm

Simonne-chan had her first hair cut while staying with us! We had to leave Simonne-chan with the trimming shop for a couple of hours, but we were told she was a very good girl!

シモちゃんが我が家に一員になって初めてのトリミング!2時間ほどのトリミング中はおりこうさんにしていたとのことでした。トリマーさんの飼われているわんこたちもいて、お迎えにいくと楽しそうな様子でした^^

IMG_6829sm

Do you like my new hair style?

「あたちのヘアスタイルどうかしら?」

IMG_6856sm

Simonne-chan knows when it’s food time! She jumps and runs (and sometimes falls down) because she’s so excited!

フードを準備していると待ちきれないシモちゃん、ジャンプしながらかけ回り(時々スピード出し過ぎてズッコケています)、それはそれは大興奮!!

IMG_6862sm

Waiting anxiously for Papa to prepare her meal.

デザイナーCがフードの用意をしているのをジッと見つめるシモちゃん。
「それ、あたちのごはんよね?ねっ!ねっ、そうでしょ?」

IMG_6873sm

Simonne-chan patiently waiting for her meal. Now, she sits down before I even have to tell her “osuwari” (sit)!

フードを持っていくと「おすわり」という前から忍耐強くおすわりをして待っているシモちゃんです!
「おすわりをしてねっていつもパパとママに言われるから、おすわりして待っているの!あたち、おりこうでしょう!」

IMG_6881sm

“I love my comfy bed!”

「ぬくぬくフカフカしてるから、このベッド大好きなの!」

IMG_6907sm

“Mama has a treat in her hand… I know it!”

「あっ、ママが手に持っているのはあたちのおやつよ!!あたち見えているもん!」

IMG_6941sm

* Happy girl *

しあわせ~(私たち夫婦がシモちゃんからいっぱい幸せもらっています!)

IMG_6948sm

Yes, Papa doesn’t like Japanese natto (sticky fermented soybeans) either… (>_<);

シモちゃんのこの表情、デザイナーCが納豆の匂いを嗅いだ時と同じ表情なんです・・・。(やはり外国人にとって納豆はなかなか強烈なようです)

IMG_6985sm

We introduced a new toy to Simonne-chan, but she wasn’t quite sure what to do with it… It smells good but she can’t eat it, so it’s not food to her… and she doesn’t know the concept of playing with toys (yet).

シモちゃんはおもちゃで遊ぶことが分からないようので、どんなものが好きなのか模索中・・・。デンタルボーンをあげてみましたが、あまり興味がないような・・・。

IMG_7020sm

“I got a new toy! It smells good and tastes good too! Now where should I hide it?”

「これは新しいおもちゃなのかしら!匂いもテイストもなかなかね!えっと、どこに隠そうかしら?」

IMG_7029sm

Simonne-chan tries to bite and chew her new toy, but she thinks it’s food… so she quickly gave up and lost interest in it since she couldn’t eat it.

「かじかじしても食べれないじゃないのよ!」
3分で飽きてしまったシモちゃん・・・。その後はいっさい興味がなく放置されています・・・。

IMG_7049sm

Another new toy! And this time, it is edible!

今度はこれでどうだ!これはかじかじできるよ、シモちゃん!

IMG_7059sm

“Look at this! I got another new toy that smells and tastes good!”

「見て見て!また新しいおもちゃもらったの!匂いもテイストも合格ね!」

IMG_7086sm

But instead of chewing or eating it, she spent a lot of time attempting to hide her new treasure. It was fun to watch, as she tried to hide it in the corner, in my packsack on the floor, or even behind Mama sitting on the couch.

「あっちに隠すのがいいかしら?あっ、やっぱりこっちの方がうまく隠せるわ」
かじかじすることなく、隠すのに一生懸命なシモちゃんです!部屋の隅に隠したと思ったらすぐにまた別の場所へ・・・。床に置いていたリュックの上やソファーに座っているデザイナーC妻と背もたれの隙間などなど・・・。

IMG_7108sm

Typical evening when Mama is working her night shift, Simonne-chan stays with me while I work in the computer room, sleeping (and sometimes snoring) in various positions… like this position, with her head buried deep in her bed.

デザイナーC妻が仕事に行っている間、デザイナーCが仕事中は仕事部屋でグースカグースカ時々いびきなんかも掻きながら寝ているシモちゃんです。こんな感じで頭をベッドの隙間に突っ込んだりと、いろいろな寝相を見せてくれるシモちゃんですZzz・・・

IMG_7171sm

Spring is coming soon! New places, new sounds, and new smells to explore!

まだまだ寒い北海道ですが、春はそこまでやってきています!
新しい場所に新しい音・・・・。
「くんくん、くんくん、初めての匂いを探して歩かないと!!」

IMG_7197sm

Walking with Mama and Papa on a crisp spring afternoon.

「パパとママとお散歩しているの!」
春のすがすがしい午後のお散歩です。

IMG_7253sm

“Mama, it’s getting cold… let’s go home.”

「ママ、寒くなってきたね・・・。おうち帰ろうよ」
今年の北海道の寒さはいったいどうしたんでしょうか?朝晩の冷え込みが厳しくお散歩にはダウンを着ているデザイナーC妻です・・・。

IMG_7275sm

“I got a new rain jacket!”

「今日は雨降りだから、カッパを着てお散歩なの!」
お散歩、お散歩と張り切っていたシモちゃんなのに、突然に写真撮影が始まってぽかーんとしているシモちゃんです・・・。だって、カッパを着ているシモちゃんが可愛いすぎるので♡♡♡

IMG_7316sm

“My sweater kept me warm and my rain jacket kept me dry!”

「ぬくぬくセーターに、カッパも来ているから温かいし濡れないの!」

IMG_7347sm

Simonne-chan fell asleep on Mama’s lap while she was working on her computer.

パソコンをしているデザイナーC妻の膝の上ですやすや(時々ブヒーブヒーといびきを掻きながら)と寝ているシモちゃんです。
シモちゃんのおかげで仕事がはかどります!!シモちゃんがせっかく気持ち良さそうに寝ているから、冷蔵庫の誘惑もお菓子箱の誘惑もがまんがまん!!(今までが冷蔵庫とお菓子箱に呼ばれているような気がしてすぐに立ち上がってしまっていたんです・・・。

IMG_7353sm

“We went to visit my grand parents again today. I was so tired!”

「今日はね、おじいちゃんとおばあちゃん(デザイナーC妻実家)のお家に行ったの。なんだか疲れたわ!」

IMG_7438sm

Lara-chan (our pet cockatiel) seems to be getting more used to having Simonne-chan around. You can see what happened the first time they met on Day 17!

ララちゃん(実家のオカメインコ)はだいぶシモちゃんに慣れたようで、
初めてシモちゃんに会った時(Day 17!)とは大違いでした!

This was Lara-chan’s first time outside the safety of his cage, playing with his favorite toy (a tissue box), with Simonne-chan looking-on in pure amazement and curiosity just a meter away. We had to keep a tight leash on Simonne-chan because she was really interested in Lara-chan.

ララちゃんもいつもと変わらない様子になり、私たちの食事が終わるといつものように「カゴから出て遊ぶんだー!」と要求鳴きをしていたので、シモちゃんには リーシュをつけてララちゃんには近づけないようにしました。ララちゃんはいつもと変わりなくティッシュの箱で遊んでいてシモちゃんには無関心。シモちゃんは興味はあるようでジッと見ていたけれど、途中からはグースカ寝ていました。これからも事故が起きない様に細心の注意を払っていこうと思います!!

IMG_7577sm

We go out for “walkies” twice a day now. Once in the morning, and once in the evening. “It was fun, but now it’s time to go home!”

最初はプルプル震えていたシモちゃんですが、今では1日2回朝・夕のお散歩が大好きになりました。ぴょんこぴょんこ走る姿がまた可愛いです!

広告

Day 20-35 (25 photos)」への8件のフィードバック

  1. Dear Designer,

    Simonne-chan is so cute, and her clothes are cute, too.
    I had a good time to look at her pictures. Simonne-chan looks happy to go for walks with you. I hope she can enjoy running in a large park during Golden Week.
    I look forward to looking at her pictures from now.
    Keiko

    • Hi Keiko!

      Thank you very much for your warm comments! Simonne-chan and I are happy to hear that you enjoyed the photos!

      We are really looking forward to going to the park too, but recently it is still so cold, with sad grey clouds pouring either rain, hail, or even snow on us… We hope the sun comes out soon!

      Regardless, we will continue to take more photos during the Golden Week holiday and share with you! Hope you have a great GW too!

      Cheers,
      Designer-C.

  2. 更新楽しみに待ってました〜♪
    シモちゃん、とっても可愛くカットしたんですね!よく似合ってます♪
    家の2ワンもごはんの時が一番盛り上がり…でもチンマリとお座りして待つ姿は本当に抱きしめたくなる可愛さです♪

    日本語で失礼しました。また遊びに来ますね♪

    • みんみん様
      更新待っていてくださりありがとうございました。気が付くと大分更新していなく・・・。
      シモちゃん、あと少しで頭のピンクとはお別れになると思います!
      やっぱりごはんは大盛り上がりなんですね!そうなんです、チンマリという表現がぴったりなんです。もうどんなしぐさもどんな表情も可愛いくって可愛くって・・・。親ばかじゃなくてただのバカです・・・。
      ぜひぜひ日本語でお願いします!デザイナーCの勉強のためにも・・・。またぜひ遊びに来てください!お待ちしております!

  3. 見るたびに、だんだんかわいくなっていきますね♪
    わたしも小さい頃はカッパが似合うと言われていましたが、
    シモーネちゃんには負けます。
    3人で楽しいゴールデンウィークを!

    • Yasuko様
      主人がいつもお世話になっております。
      はい、シモちゃんとーっても可愛いです!(親ばか全開な事、お許しください・・・)
      子供のカッパ姿もかわいいですよね。カッパは子供と犬のためのあるものだと分かりました!
      ゴールデンウィーク、寒さと雨ですっかりインドア派になっていますが後半も楽しみます!
      Yasuko様も良い休日をお過ごしください。

  4. こんばんわw
    シモchanはかわいくCutされてよかったですのぅ。
    あすからそちらにあそびにいくので、
    また、あそんでやってください。
    「だんなさんは、ひらがなならよめるらしいよ?」
    と、よめさんからきいたので、
    ぜんぶ、ひらがなにしてみました♪

    • Kazuくーん、お久しぶりです!
      返信できてなくごめんなさい・・・。これからは二人で更新することにしましたので、よろしくお願いします!ひらがなだとデザイナーCも読むことができるけど、面倒なので漢字交えてくれてOKですよ。また、ぜひぜひ遊びに来てくれるの待ってます。

Leave a Reply 返信

以下に詳細を記入するか、アイコンをクリックしてログインしてください。

WordPress.com ロゴ

WordPress.com アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Twitter 画像

Twitter アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Facebook の写真

Facebook アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Google+ フォト

Google+ アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

%s と連携中